فروشگاه تخصصی دانشجویی فروش فایلها و تحقیقات و مقالات دانشجویی

پرفروش ترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

فروشگاه تخصصی دانشجویی بیش از هزاران تحقیق دانشجویی مانند فایل های word و power point / زبانهای برنامه نویسی آماده ارائه خدمات به دانشجویان در تمام رشته ها میباشد تمام محصولات فروشگاه سالم و تضمینی و اختصاصی میباشدهر گونه مشکل در خرید و یا سوال را از طریق تلگرام اطلاع دهید پشتیبانی 24 ساعته t.me/rezanewp

تحقیق در مورد توريسم و فرهنگ

تحقیق در مورد توريسم و فرهنگ

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 19 صفحه

 

 

مقدمه:

با توجه به فضاي جهانی كه از پيامد های تحولات تكنولوژيك است،صنعت توريسم نيز مانند بسياري از ديگر عرصه های زندگي فرد دچار تغيير و تحول شده است. در واقع شبكه اي شدن ارتباط ميان افراد و مؤسسات مختلف و رشد تكنولوژيك اطلاعات، مرز ميان ملتها و افراد را كاهش داده است كه این امر باعث ايجاد شكل جديدي از صنعت توريسم شده است. با ايجاد شدن سيستم های جديد حمل و نقل امکان سفر براي افراد با شرايط مناسب تري فراهم شده است.بر طبق آمار گزارش شده 715 ميليون نفر در سال 2002 سفر كرده اند و پيش بيني مي شود كه تا سال 2020 این رقم تا 6/1بيليون نفر نيز افزايش پيدا كند.در سال 2002درآمد ناشي از صنعت توريسم 3500 بيليون دلار امريكا بر آورد شده است كه این رقم 10 درصد تجارت جهانی را شامل مي شود.كامپيوتري شدن اطلاعات ،ايجاد سيستم های رزرواسيون،كاهش نرخ سفرهاي هوايي و رسيدن به مقصد با كمترين هزينه از اثرات جهانی شدن بر توريسم است.كامپيوتري شدن اطلاعات این امکان را براي توريست فراهم مي كند تا بتواند نسبت به جزئيات سفر خود آگاهي  كسب كند. در حال حاضر فرد مي تواند پيش از سفر نسبت به مقصد مورد نظر خود اطلاعات توريستي به صورت جزئي و كامل كسب كند. امکان رزرو هتل،وسيله حمل و نقل داخلي و بليط مكانهاي توريستي پیش از سفر با استفاده از سيستم های كامپيوتري قابل انجام است و مسافر مي تواند با آرامش خاطر بيشتري سفر كند.پس از دهه 80 امكانات اقامتي در شهر های توريستي نيز افزايش پيدا كرده است و بسياري از شركت ها در این زمينه سرمايه گذاريهاي بزرگي انجام داده اند.در مدت زمان بين 1980 تا  1998 گنجايش امكانات اقامتي از 8 ميليون به 4/15ميليون تخت افزايش پيدا كرده است.در اروپا 5/38 درصد ، امريكا 5/33 درصد و در آسياي شرقي و اقيانوسيه 45 درصد این آمار را به خود اختصاص مي دهند. بنابراين جهانی شدن جرياني است كه صنعت توريسم را به سمت فرا ملي شدن سوق داده است و با ايجاد امكانات و شرايط مناسب مرزهاي ملي و بومي را محدود كرده است. با ايجاد شدن صنعت همزمان ارتباطات و رشد و انتقال تكنولوژيك اطلاعات،همزمان با پيدايش اقتصاد،سياست و فرهنگي جهانی مواجه هستيم كه در همه این عرصه ها حضور عوامل فراملي در فضاي ملي قابل مشاهده است و بر صنعت توريسم نيز اثر گذار است. در آغاز قرن بيست و يكم‏ ذهنيت مردم نسبت به صنعت توريسم تغيير كرد. رشد تعداد توريست در سالهاي اخير بسيار قابل توجه بوده است اما عوامل بحراني در كاهش نرخ آن بسيار مؤثر بوده است.حملات تروريستي 11 سپتامبر 2001‏‏،جنگ امريكا و عراق،ركود بودجه خطوط هواپيمايي و توسعه ويروس سارس عواملي هستند كه مسائل امنيتي صنعت توريسم را تحت تاثير قرار داد و در تصميم گيري دولتها در این زمينه بسيار اثر گذار بودند.(هال،2004).البته توريسم در اينجا به معناي هرگونه حركت و جنبشي است كه موجب دوري از خانه مي شود،مانند سفر براي كار،تحصيل وهمچنين  دلايل پزشكي.توريسم در واقع شامل هر فعاليتي مي شود كه توسط توريست يا فرد بازديدكننده  انجام مي شود و ميان توريسم،سرگرمي و مهاجرت تفاوت وجود دارد.(بل،2000)آنچه در این مقاله مورد بررسي قرار مي گيرد، ذهنيت ايراني ها نسبت به توريست و اهميت  این مسئله نسبت به گسترش صنعت توريسم در كشور است. آنچه در واقع بسيار مورد توجه است تحمل فرهنگي ايراني ها نسبت به افراد ديگر كشورها است كه عامل جذب توريست است. در واقع به علت جهانی شدت صنعت توريسم كه تابع مجموعه اي از جريانات جهانی است،شاهد فرهنگي جهانی هستيم كه                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            رفتار افراد كشور ميزبان با توريست تابع چنين  شرايط فراملي است.

كليد واژه ها: توريسم، توريست، فرهنگ

 

تعاريف توريسم:

اولين بار در سال 1937 صنعت توريسم به صورت جهانی تعريف شد.كميته آماردانان اتحاديه ملت ها[1] توريست بين المللي را به عنوان فردي تعريف كردند كه كشور ديگري را براي بيشتر از 24 ساعت بازديد مي كنند و شامل كارگران،دانش آموزان و مهاجران نمي شد. در سال 1950 اتحاديه بين المللي سازمانهاي مسافرتي رسمي[2] تعريف قبلي را تكميل كرد و در مطالعات توريستي دانشجويان را به عنوان توريست معرفي كرد.IUOTO همچنين دو اصطلاح جديد نيز مطرح كرد:گردشگر بين المللي [3] كه عمدتاَ به صورت انفرادي كشور ديگري را به منظور تفريح و سرگرمي براي مدت كمتر از 24 ساعت بازديد مي كند.اصطلاح ديگر مسافران ترانزيت[4] است كه منظور مسافراني هستند كه سفر مي كنند اما در كشور مربوطه اقامت نمي كنند. در سال 1963 كنفرانس UN كه پيرامون توريسم تشكيل شده بود ميان توريست هايي كه 24 ساعت يا بيشتر در كشوري اقامت مي كنند با گردشگران يا بازديد كنندگان روزانه[5] كه حداقل 24 ساعت در كشوري اقامت مي كنند تفاوت قائل شدند و در سال 1968 كميسيون آماري اتحاديه ملت ها[6] مسافران ترانزيت را نيز جزو بازديدكنندگان روزانه يا گردشگران قرار داد كه شامل توريست ها نمي شوند(اسميت،2000). در فرهنگ آكسفورد واژه توريسم به معناي مسافرتي است كوتاه مدت كه در آن از مكان يا مكانهاي متعدد ديدن مي كنند.  به طور كلي واژه توريسم از واژه تور مشتق شده و به معناي سفري دايرهوار است كه از جايي مشخص شروع مي شود و سرانجام به همانجا بازمي گردد و از برنامه خاص سفر پيروي مي كند.


[1] . The Committee Of Statistical Experts Of The League Of Nations(OECD)

[2] . ‏The International Union Of Official Travel Organizations(IUOTO)

[3] .International Excursionist

[4] . Transit Travelers

[5] .Day Visitors

[6] .(UNSC) UN Statistical Commission


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,900 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
filewe_1946223_6283.zip22.1k





نظرسنجی

از قیمت محصولات راضی هستید؟
از قیمت محصولات راضی هستید؟
filesell filesell